چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
فرهنگ شهادت

حوزه/ پژوهشگر دینی با تاکید بر بمباران تهاجم فرهنگی گفت: امروز قطعا ترویج فرهنگ شهادت جوانان را در مقابل توطئه های دشمنان بیمه می کند.

حجت الاسلام شهبازی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار کرد: شهادت پیروزی بزرگی است که نصیب هر کس نمی شود. امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه شهادت را ویژه اولیای خاص خدا می داند .

وی با اشاره به وصیت نامه حضرت امام خمینی(ره) و تاکید بزرگواران انقلاب ما در خصوص شهداء، اضافه کرد: تاکید حضرت امام(ره) و بزرگان این انقلاب ما بر این است که تنها کسانی می توانند الگوی ایثار، فداکاری و شهادت طلبی باشند که معصوم بوده و یا به معصومان(علیهم السلام) اقتدا کنند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: امروزه از طلاب، روحانیون و همچنین جوانان انتظار می رود که بزرگوارانی چون شهداء که اقتدا به معصومین(ع) کردند را الگوی رفتار خودشان قرار بدهند و با الگو برداری از سیره زندگی و عملی این شهدای والامقام در درس و زندگی خودشان پیاده و به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام شهبازی، در تشییع 94 شهید گمنام تازه تفحص شده، خاطر نشان کرد: این شهدایی که امروزه شهرهای ما را خوش بو و تبرک می کنند الگوی بسیار خوبی برای همه فضیلت ها بوده اند. کار این بزرگواران ایثار و فداکاری و در نهایت شهادت در راه خدا و ایستادگی در برابر دشمنان باطل بوده است.

وی در پایان گفت: امروزه شاهد این هستیم که ظالمان جهانی به ویژه استکبار با همه امکانات فکری، فرهنگی، رسانه ای و ... در برابر افکار این شهداء ایستاده اند؛ اما این ملت شهید پرور ما به صورت نستوه و خستگی ناپذیر به هیچ وجه از آرمان های الهی خود دست بر نمی دارند؛ چرا که کشور را دارای صاحب دانسته و به پشتیبانی های امام زمان(عج) دل گرم می دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha